Servisiranje Android mobitela – savjeti i prijedlozi

Danas imamo puno više mobitela i korisnika nego prije deset godina. Profil korisnika, kao i sama upotreba mobitela značajno se mijenjaju, posebice napredovanjem mobilne tehnologije. Mobiteli više ne služe samo za telefoniranje – oni su i fotoaparati, GPS navigacija, njima se spajamo na internet, koristimo ih za zabavu i konzumiranje multimedije. Najblaže rečeno, današnji mobiteli su računala u malome te se sastoje od više segmenata povezanih u jednu cjelinu. U ovom članku ćemo pokušati objasniti najčešće razloge za servisiranje Android mobitela, kako reagirati u slučaju nezgode, i kome se obratiti za najbolju pomoć.

servis mobitela

Prije svega, treba napomenuti da kvarovi mobitela mogu biti softverske i hardverske prirode. Ovaj članak bavi se hardverskim kvarovima kao i mehaničkim oštećenjima, dok ćemo softverske kvarove pokriti u nekome od narednih članaka. Moderan pametni telefon u prosjeku ima oko šest do sedam modularnih cijelina, odnosno električnih sklopova od kojih svaki ima svoju funkciju. Neki od njih su: osnove (tel-mob) za audio i sms komunikaciju, GSM modem za Internet, WIFI-BTNFC za internet i prijenos podataka, GPS za navigacija i pozicioniranje, memorije za pohranu, modul kamere, GPU i CPU, i tako dalje. Današnji mobiteli također su više „u ruci“ nego oni od prije desetak godina. Samim time, osim što su pod većim opterećenjem i imaju više komponenti koje se mogu pokvariti, šanse da padnu ili dođu u doticaj s vanjskim elementima također su veće, i sve to zajedno pridonosi češćim kvarovima i potrebom za servisiranjem. Možda je to jedan od razloga zašto nam se čini kako se današnji mobiteli više kvare, a tome dojmu pridonosi i ogromna količina mobilnih uređaja u cirkulaciji. Ipak, ne postoje statistički podaci koji dokazuju da se moderni pametni telefoni više i češće kvare, niti da zahtijevaju češće servisiranje mobitela.

Unatoč tome što svoje mobitele štitimo različitim maskama, skinovima, folijama i navlakama, ponekad se dogodi ono neizbježno – ispadanje na asfalt, na beton, ili u vodu. Kvarovi, dakle, najčešće nastaju zbog vanjskih utjecaja – vlage i padova, ignoriranju upozorenja mobitela, nepravilnog punjenja baterije nekompatibilnim punjačima, i slično. Kvarovi unutar jamstva najčešće nastaju zbog sitnih konstrukcijskih grešaka i to uglavnom na prvoj seriji pojedinih modela. Svaki mobitel ima uglavnom više serija MBO ili promjenjenu neku od bitnih komponenti da bi se izbjegli kvarovi. Isto tako, nove serije firmwaera uglavnom pokušavaju ispraviti greške iz starih verzija ili dodati neku novu uslugu proizvođača i operatera. 

Servis mobitela nakon što je upao u vodu

Ako nemate vodootporan mobitel poput Sony Xperije Z3, pad u vodu brza je smrt za svaki uređaj. Ono što se najčešće preporučuje kod pada mobitela u vodu je što prije izvaditi uređaj iz vode te ukloniti bateriju, SIM i memorijsku karticu. Nakon toga valja ukloniti višak površinske vode s komadom krpe ili papirnatim ručnikom. Pri tome što manje naginjati mobitel i pokušati izvući što više vode,  za što možete koristiti i usisavač ili komprimirani zrak. Ni u kojem slučaju uređaj ne paliti ili mu pritiskati tipke. Nakon što ste ga ostavili dva do tri dana da se osuši, možete pokušati s vraćanjem baterije i probnim paljenjem. Ako uređaj i dalje ne radi, vrijeme je za odlazak u servis. Garancija ne pokriva štetu nastalu od vode, a s obzirom da mobiteli imaju ugrađeno nešto što se zove Liquid Damage Indicator (LDI), servis nikako nije moguće zavarati tako da potpuno osušite mobitel i kažete da je prestao raditi sam od sebe.

Servis mobitela u slučaju puknuća zaslona

Ebay je prepun zamjenskih dijelova za mobitele, pa tako i zamjenskih zaslona. Iako se ponekad radi o smiješno jeftinim dijelovima, to vam je najčešće znak da se radi o lošem zamjenskom komadu hardvera koji ili neće raditi, ili u slučaju da radi, imat će određene probleme. Ako pak kupite originalni dio za koji ćete izdvojiti nešto više novca, opet se dolazi do problema njegove zamjene. Otvaranje modernih pametnih telefona ponekad može zahtijevati ozbiljnu količinu znanja i potrebnih alata, što imaju samo profesionalci koji se s time susreću svakodnevno. Na kraju dolazite do zaključka da vam se samostalna zamjena nikako ne isplati, čak i ako ćete uštedjeti par stotina kuna.

Servis ostalih kvarova i što garancija ne pokriva

Zbog kompleksnosti, često može doći do pregrijavanja mobilnih uređaja. Razloga je nekoliko, ali najčešće je uzrok baterija ili kratki spoj na nekoj komponenti zbog utjecaja vlage. Pretjerano grijanje također se može pojaviti kod kontinuiranog opterećenja uređaja prilikom korištenja, što je najčešće normalno i mobiteli vas upozore na to. Ako pak primjetite da se pregrijava za vrijeme uobičajenog korištenja, onda ga svakako odnesite u servis. U jamstveni list ne ulazi šteta nastala padovima ili vodom, odnosno, nepažnjom korisnika. Neki operateri pod jamstvo ne uključuju uređaje koji su rootani, pa pazite na to. Isto tako, šteta nastala overclockanjem, undervoltanjem i ostalim softverskim manipulacijama nema pokriće.

Članak je nastao u suradnji sa servisom Elektronika Smodlaka, koje preporučujemo ako imate bilo kakvih problema s mobitelom ako se nalazite u Splitu ili njegovoj okolici.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)