Recenzija: Minecraft Pocket Edition

minecraft pocked edition recenzija

minecraft pocked edition

Minecraft je igra koja je dobro protresla sandbox žanr te usprkos gorućim trendovima vrhunske grafike i ostalih tehnikalija u AAA igrama, ostala vjerna najbitnijem elementu igre – samoj mehanici. Danas vam donosimo pregled “džepne” verzije, odnosno Miecraft Pocket Edition. Koliko se razlikuje od PC verzije i može li donijeti jednako zabave, pogledajte u nastavku.

DSC_0006 DSC_0007

Android igru Minecraft Pocket Edition odigrali smo u potpunosti na mobitelu Sony Xperia Z3

Za početak možemo se osvrnuti na brojke; Minecraft je prodan u 14 milijuna primjeraka na PC-u, preko 20 milijuna na Androidu i iOS-u kombinirano, 10 milijuna za Xbox 360 te „tek“ 1 milijun kopija za PlayStation 3. Očito je da Minecraft predstavlja nešto posebno u industriji igara, pogotovo kad uzmemo u obzir da se koristi i za druge svrhe, poput edukacije u školama, ali i za ozbiljnije projekte mapiranja, kao što to radi Britanska Vlada.

minecraft pocket edition
Minecraft učenička radionica

Budući da se engine vrlo intenzivno nadograđivao kroz period od dvije godine od osnutka Mojanga, igra sadrži i mogućnost kreiranja naprednih strojeva, tempiranih mehanizama, enormno velikih struktura (izdvojit ćemo Enterprise letjelice od kojih se cijela flota gradi u 1:1 veličini) i slično. S obzirom na visoku kompleksnost, postavlja se pitanje je li i mobilna verzija Minecrafta pod imenom Minecraft Pocket Edition dostojna veličine toga imena. Ako ste zainteresirani za igranje Minecrafta u pokretu, pročitajte ovu recenziju pa presudite je li vam cijena od $8 adekvatna za ono što nudi.

Razlike PC i mobilne verzije Minecrafta

minecraft pocket editionminecraft pocket edition

Prije svega želimo napomenuti da je PC bez dvojbe optimalna platforma za igranje Minecrafta te ako niste nikad prije zaigrali ovu veliku igru, predlažemo vam da krenete s PC verzijom. Za iskusnije igrače koji svoje Minecraft avanture žele doživljavati i u pokretu, postoji Minecraft Pocket Edition, koji se razlikuje u nekoliko bitnijih stavki od PC verzije. Mrežno igranje u pokretu je još uvijek slabo podržano – možete se spojiti na postojeće službene servere (pripazite da vam nadimak ne sadrži razmake), no stvaranje vlastitih je podosta komplicirano. Modovi, skinovi, teksture i ostale modifikacije bazne igre konceptualno postoje i za Pocket Edition, no obzirom na suženi community sadržaja nema na pretek. Veličina mapa je odnedavno virtualno identična onoj na PC-u, što je zasigurno jedna od bitnijih nadogradnji mobilne verzije. Ako obožavate lutati i istraživati krećući se u jednom pravcu dokle god ide, to sad možete i na svom mobitelu. Džepno izdanje zakinuto je i za veliki broj blokova i mobova, pa ga možemo smatrati svojevrsnom kompaktnom, srezanom verzijom koja nudi tek osnovno Minecraft iskustvo koje će mnogima biti presiromašno u usporedbi s onim na PC-u. Ipak, unatoč svemu, za ovu igru možemo slobodno reći da je jedna od najkompleksnijih mobilnih naslova, pa ako već tražite mobilnu igru uz koju ćete moći provesti puno vremena, onda je Pocket Edition odličan kandidat.

Sva ova rezanja su tu kako bi se nadomjestio nedostatak procesorske snage mobitela, jer unatoč rasprostranjenom mišljenju da je Minecraft igra koju možete igrati i na kalkulatoru, postoje određeni zahtjevi poput količine radne memorije. U procesu razvoja mobilne verzije Minecrafta, Mojang je uvijek dodavao nove značajke u igru te se ubrzo očekuje i dodavanje Nethera, alternativne dimenzije kojoj možete pristupiti korištenjem rijetkih materijala i demona te praktički služi kao crvotočina putem koje možete brže putovati uz cijenu riskiranja života. Zbog ogromne potražnje i goleme baze fanova, za očekivati je da će i portabilni Minecraft zasjati u punom sjaju kroz određeno vrijeme te ako vas brine nedostatak značajki, dosadašnji razvoj igre upućuje da se na njoj radi i to žestoko.

Minecraft Pocket Edition iznimno je zabavna igra

Minecraft Pocket Edition predstavlja odličan proizvod i drago nam je da developeri investiraju golemu količinu truda u apsolutno osposobljavanje ove igre sa svim svojim čarima i u prijenosnoj varijanti. Uzimajući u obzir koliko se igra promijenila i poboljšala u zadnjih par godina, za očekivati je da će kroz dogledno vrijeme Pocket Edition biti potpun što se značajki tiče. Gledajući u prošlost, Minecraft zapravo nikad nije službeno bio završen; uz količinu mogućnosti i sadržaja koji eksponencijalno raste teško je ovakav projekt zaključiti i zatvoriti sve druge opcije kojih je, jednostavno rečeno, beskonačno mnogo. PC verzija je i dalje najbolji način doživljavanja Minecraft svemira, osobito ako još nemate iskustva s ovom velikom igrom. Tu su spretnije kontrole, puno veći community, podrška za modove i slično. Džepna varijanta igre je trenutačno idealna za hardcore ljubitelje franšize koji žele igrati i kad ne sjede za računalom ili konzolom. Za one koji žele čistokrvno Minecraft iskustvo, ipak predlažemo da se drže PC verzije.