Recenzija: Kingdom Rush

Ako ste ljubitelj strateških igara, Kingdom Rush za Android će vam se definitivno svidjeti, jer trenutno se radi o jednoj od najboljih tower defense igara za ovu platformu. U nastavku pročitajte koji su Filipovi dojmovi.

kingdom rush android

Strateške igre na malom ekranu na prvu ne zvuče kao recept za instant uspjeh i zabavu, no uz pravilnu kombinaciju svega što povezani žanrovi i podžanrovi nude, moguće je kreirati pravu hit igru. Tipična strateška igra od igrača zahtijeva temeljito planiranje profila vaše vojske prije napada, kao i spretne reakcije i improvizaciju u žaru bitke. Klasici poput Age of Empiresa, Starcrafta i sličnih, su kompleksni do te mjere da bi njihovi portovi na mobilne platforme bili sve osim ugodno igrivi. Srećom, strateški žanr igara je jako širok i raznolik, stoga ćemo danas predstaviti jedan jednostavniji oblik koji se naziva tower defense, a dobar predstavnik podžanra je Kingdom Rusha, iznimno popularna igra iz Ironhide Game Studio.

Kingdom Rush će vas ugodno iznenaditi

Kako bi jedna strategija bila zabavna za igranje na pametnom telefonu ili tabletu, potrebno je poigrati se sa elementima koji sačinjavaju žanr strategije kao takve. Umanjivanjem prethodno spomenutog elementa improvizacije u žaru borbe i naglaskom na planiranje i prilagođavanje vaših obrambenih snaga na svaki sljedeći val neprijatelja unaprijed, igra Kingdom Rush uspijeva pogoditi zlatnu sredinu.

krush_1U igri ćete graditi obrambene strukture koje će svoju zadaću držanja pozicije odrađivati na sebi svojstven način. Imate opciju izgradnje kuće sa vojnicima, tornja sa strijelcima, tornja s čarobnjakom i topova. Svaka od ovih građevina nosi svoje prednosti i mane u odnosu na određeni tip neprijatelja, te su primjerice čarobnjaci odlični protiv teško oklopljenih neprijatelja, dok su topovi prikladni za rješavanje većih skupina zbog svojeg efekta na širem području. Tornjevi sa sobom nose i 18 posebnih sposobnosti te je, primjerice, moguće kreirati mobilni top u krajnjem stupnju razvoja topa ili možete vašim čarobnjacima narediti da dižu mrtve neprijatelje kako bi pomogli u držanju pozicije. Svaki od tornjeva koji možete izgraditi je nadogradiv i tempiranje nadogradnje kako biste uspjeli savladati nadolazeće valove sve jačih i jačih neprijatelja je izvedeno odlično. Nevezano jeste li početnik u strateškom žanru ili iskusni lisac RTS-a, TBS-a i ostalih strateških podžanrova, Kingdom Rush je izazovan i zabavan za svakoga.

Osim građevinara, imate i ulogu generala

Uz pametno i pažljivo planiranje i izgradnju tornjeva, pred vama je i odgovornost upravljanja vašim vojnicima, herojima te power-up­ovima poput kiše meteora ili trenutnog pojačanja u obliku trojice specijalnih postrojbi. Zadnje dvije moći možete iskoristiti bilo kada i bilo gdje na mapi, uz uvjet da se moć regenerirala od zadnjeg korištenja.

krush_2
Pregled svih raspoloživih heroja

Heroji također igraju značajnu ulogu te vam je na raspolaganju njih dvanaest. Svaki od njih ima vlastite prednosti i mane te je na vama da odaberete hoćete li uzimati drugog heroja za svaku novu razinu ili ćete nadograđivati jednog te istog, stvarajući pokretnog tenka kao krajnju liniju obrane.

Audiovizualni dojam je vrijedan spomena

Igra izgleda i zvuči fantastično u svakom trenutku, počevši od glavnog menija, kroz glavne razine u svakom od svjetova te boss borbe. Iznimno detaljna i oku ugodna grafika do izražaja će doći ponajviše na ekranima visoke rezolucije iako i na rezolucijama nižima od 720p i dalje izgleda vrlo dobro. Moguće je malo i zumirati na bojno polje kako biste imali bolji pregled određenog područja gdje grafika i predivne boje još više dolaze do izražaja. Može se reći da Kingdom Rush ima sebi svojstven audio vizualni identitet jer je teško zamijeniti ovu igru s bilo kojom drugom trenutačno dostupnom na tržištu.

Je li igra vrijedna vašeg vremena i novca?

Uz trenutačnu cijenu na Google Play Store-u od $0.99 igra trenutno predstavlja jedan od najpovoljnijih izbora. Pred vama su silni sati zabave, umnoženi za još toliko ukoliko želite pokupiti sve achievemente, kao i više razina težine a i posebnih razina koje se otvaraju nakon što završite glavnu priču igre.

Potencijalni problem vidimo u tome što kasnije razine znaju potrajati i do 20 minuta koje uglavnom treba odraditi u komadu. Zbog toga igra možda nije idealna za par minuta dobre zabave, no uvijek možete pauzirati te odraditi jednu razinu kroz duži period vremena.

Igra je ispolirana, zabavna, iznimno ugodna uhu i oku te je preporučujemo svima. Zbog svoje glatke krivulje učenja, vjerujemo da će igrači svih profila naći sebi pripadajući način prelaska igre Kingdom Rush na Androidu.

[pb-app-box pname=’com.ironhidegames.android.kingdomrush’ name=’Kingdom Rush Frontiers’ theme=’light’ lang=’en’]