Intervju: Zašto developeri više vole iOS

MV5BMTg0NDc2NTMwMl5BMl5BanBnXkFtZTcwMzU2MjY1MQ@@._V1_SY1200_CR83,0,630,1200_AL_Rehearsal, odnosno Rehearsal 2, jedna je od onih iOS aplikacija koje neće tako skoro vidjeti “police” Trgovine Play, a točne razloge zašto nekim developerima Android kao tržište nije zanimljivo pojasniti će nam David H. Lawrence, vlasnik spomenute aplikacije, iOS developer te nekima možda poznatiji kao glumac iz serije HeroesThe Puppetmaster. Kolega Lawrence nam je kroz kratak uvod i nekoliko odličnih argumenta pojasnio zašto on osobno ne planira proširiti svoje uspjehe na Android tržište, a na nama je da ih prihvatimo kao smjernice za bolji ekosustav. Njegove radove i tekstove možete pratiti na njegovoj Quora stranici, a detalje pročitajte u nastavku:

David, Rehearsal i Rehearsal 2 stekli su zaista odličnu reputaciju među vašom publikom, možete li nam pojasniti zašto ste ciljano zaobišli Android tržište?

Upoznati smo s činjenicom koliko je Android OS popularan te koliko su popularni Android uređaji, ali nama kao programerima puno bi teže bilo napraviti kvalitetnu aplikaciju za Android koja će se jednako izvoditi na svim uređajima, nego što je to za vrlo stabilni, vrlo zatvoreni i vrlo standardizirani iOS. Nadalje, Appleove uređaje poput iPhonea, iPada i Ipod Toucha puno ćete češće vidjeti u rukama glumaca i ostalih ljudi iz filmske industrije, a upravo su oni naše ciljano tržište.

Logično je da se pri izradi gleda na demografiju korisnika, no tržište Android telefona mijenja se konstantno, makar ne možemo reći da je situacija s rezolucijama i veličinama standardizirana, no izgleda puno bolje nego što je to bilo prije dvije godine. Koje je vaše mišljenje o tome?

Konstantno pratimo tržište, te ukoliko primijetimo poboljšanja Android platforme vezana uz olakšavanje našeg posla, neovisno o različitim veličinama ekrana, kontrolnih površina i ostaloga, automatski budemo iskoristiti priliku i ubacili se. Međutim, za sada postoji snažna korelacija iOS-a i profesionalaca unutar zabavljačke industrije. Broj profesionalnih aplikacija za iOS je nevjerojatan te izravno utječe na Hollywood i na način na koji on “proizvodi”. Zastupljenost iOS-a 8 i iOS-a 7 iznosi oko 96%, dok je Android platforma uvelike fragmentirana i veliki broj uređaja pokreću zastarjele verzije za koje ne možemo i ne želimo programirati. Tako je na primjer verzija Androida 4.4 KitKat zastupljena 30%, a starija verzija Jelly Bean 4.1-4.3 malo više od 50%. Najnoviju verziju Androida, 5.0 Lollipop, pokreće tek 0,1% uređaja.

 

U kojem smjeru biste htjeli da Android kao platforma krene kako biste i nju uključili u vaše planove? Što vas najviše koči?

Najveći problem od svega je stopa piratizacije upravo zbog toga što Google tome odbija stati na kraj. Prema nekim izvorima, stopa je visoka gotovo 95% u slučaju aplikacija koje se moraju platiti, kao što je naš Rehearsal. Ovo je jedan od glavnih problema i voljeli bismo da se može riješiti, jer zbog njega nam je Android tržište još manje zanimljivo. Zamislite situaciju u kojoj mi kao razvojni studio uložimo desetke tisuća dolara u razvoj aplikacije, samo da bi se ona crackala i postala dostupna na torrentima za besplatno. Prema našim saznanjima, crackane verzije aplikacija završe na torrentima unutar nekoliko sati nakon lansiranja na Google Play. Jednostavno ne želimo biti dio takvog tržišta.

Spomenuli ste iznose od kojih se nekim od naših developera vjerojatno zavrtilo u glavi, zašto se radi o tolikim brojkama kada je Android u pitanju?

Poznato je da razvoj aplikacija za Android košta puno više nego razvoj za iOS. U jednoj od naših analiza, procijenili smo da troškovi razvoja mogu biti i do 400% veći, prvenstveno zbog toga što ne postoje univerzalni razvojni alati koji bi omogućili programiranje za obje platforme istovremeno. U slučaju da se popravi situacija s piratizacijom i da se troškovi razvoja smanje, vrlo vjerojatno bismo lansirali Rehearsal za Android. Do tada, moram biti vrlo oprezan kako trošim svoj novac, te je ovo trenutno najbolji način zarade. Nemojte me krivo razumjeti, ne mislim ništa loše o Androidu, ali moram biti razuman i mudar poduzetnik, baš kao što sam razuman i mudar glumac. Ovakav pristup me do sada još nikad nije iznevjerio.

Djele li vaše mišljenje i ostale kolege iz vaše industrije?

Karim Morsy, direktor je Algoriddima, poduzeća koje stoji iza Djay, jedne od najuspješnijih aplikacija za iOS. Kao i većina uspješnih aplikacija, Djay je također dugo vremena bio iOS eksluziva, točnije, od 2011. do 2014. Zašto je verzija za Android toliko kasnila, objašnjeno je u izjavi koja je popratila konačno lansiranje u 10. mjesecu 2014, a u kojoj je gospodin Morsy obuhvatio i neke od ključnih problema Android ekosustava. Mješavina programskih jezika Jave i C++ cijeli proces programiranja za Android čini kompliciranim, dok je Apple u svoje razvojne alate ulagao godinama. Rezultat je puno lakše i “čišće” programiranje na toj platformi.

Hvala puno na vremenu i nadamo se da ovaj intervju budemo ponovili u 2016. godini, te da će tada karte biti drugačije posložene, do idućeg puta!

Svakako, do iduće godine.


ZAKLJUČAK


android

Zaključak je sasvim jasan i realan, te nam daje uvid u perspektivu razvojnih timova i investitora. Gledajući s poduzetničkog stajališta, Android ekosustavom vladaju uvjeti u kojima se šansa za zaradom drastično smanjuje. Biste li vi željeli uložiti svoj novac u takvo “tržište”? Idemo napraviti kratak pregled kako poboljšati ekosustav:

1.) Piratizacija bi se trebala smanjiti kako bismo privukli kvalitetnije razvojne kuće
Ako ste već piratizirali određenu igru ili aplikaciju, a svidjela vam se, izdvojite tih 0.99 centi i podržite razvojni tim.

2.) Potrebno je vaše uređaje, ukoliko je to moguće, ažurirati na zadnju verziju Android OS-a
Ovdje je veliki naglasak na “ukoliko je to moguće”. Ovaj korak najmanje ovisi o korisnicima, a najviše o proizvođačima i operaterima.

3.) Svidjela vam se aplikacija? Proširite ju među prijateljima.
Ovo sad zvuči kao da je Android platforma tek u razvoju, no činjenica je da jako puno ljudi nakon kupovine svog mobitela skinu svega dvije do tri aplikacije za njega. Ako vam se određena aplikacija ili igra sviđa, proširite to među prijateljima.

4.) Google bi trebao pojednostaviti programerski dio
Razvojem kvalitetnih, uniformnih alata za razvoj zasigurno bi se smanjili troškovi i pojednostavio posao razvojnim programerima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)