Google Dartom do bržih aplikacija?

feat

Googleov projekt Dart, poznat također i kao projekt Sky, pokušaj je Googleovih inženjera da okrenu novu stranicu što se tiče dizajniranja i programiranja aplikacija za Android. Glavna stavka ovog projekta je kompletna eliminacija Jave kao programerskog sučelja, uz uspostavljanje bolje i bliže veze s internetom. Kako se stvari kreću, Google Dart bi mogao zamjeniti Javu, koja je već 20 godina s nama.

Veći framerate i lakše upravljanje aplikacijama

Dosad je gornja granica frekvencije osvježavanja ekrana (frameratea) zaključana na 60 FPS-a (Frames Per Second), što je dobro poznata brojka gamerima među nama te slovi za optimalnu frekvenciju osvježavanja za ljudsko oko. Nepisano je pravilo da se dizanjem te brojke praktički gube resursi osim ako se radi o konverziji slike za prikaz u tri dimenzije. No, praksa kaže drugačije – stolni monitori koji rade na 144 Hz su već raspoloživi na tržištu, što daje naslutiti da nas čeka mala revolucija i na mobilnim uređajima. Google Dart bi granicu frekvencije osvježavanja postavio na 120 FPS-a, za što je potrebno ispod 8 milisekundi „iscrtavanja“ novog sadržaja na ekranu, odnosno njegovog obnavljanja.

Osim frekvencije osvježavanja, velik se trud ulaže i u razvoj novog programerskog okruženja koje će ubrzati razvoj te olakšati ažuriranje aplikacija i korisniku i programeru. Jezgra Google Darta potiče od web programerskog okruženja, što znači da se kod vrti na tipičnim HTTP serverima. Time se ažuriranje može postići jednostavnim osvježavanjem uz uvjet da veza s internetom mora postojati prije pokretanja aplikacije. Zbog toga smo malo podigli obrvu, no treba razumjeti da Google Dart nije „iza ugla“. Zamijeniti 20 godina staru platformu koja je korijene pustila u svim mogućim računalnim platformama nije lako, no vesele nas prednosti koje Google Dart nosi sa sobom. Ako ste zainteresirani za bliži pregled Google Darta, bacite oko ovdje.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)