Trenutno čitate
Germanijo, gdje su koeficijenti za IEM?
0

Germanijo, gdje su koeficijenti za IEM?

by DroidBotkolovoz 13, 2016

Moglo bi se reći da su kladionice najnapredniji poslovni sektor na našim prostorima. U zadnjih par godina, paleta sportova na koje možemo baciti novac u kladionicama se povećala brzinom nekarakterističnom za lokalne biznise.

Čini se kao da su još jučer kladionice nudile tri mogućnosti za klađenje. Premijer liga nogomet, B-liga nogomet i juniorski nogomet. Drugi sportovi su postojali većinom na olimpijadi, i kako bi se na njih gledalo kao nekakvu čudnu varijaciju pravog i najbitnijeg sporta.

Ovih dana, možete ušetati čak i u izvorno hrvatsku kladionicu i imat ćete pregršt opcija za biranje. Pored, naravno, nogometa, tu je i košarka, tenis, vaterpolo, bejzbol, boks, pa čak i mješovite borilačke vještine, iliti MMA. Tom je svakako pomogao ulazak stranih kladionica na naše područje, koje nude još impresivniju paletu za udvostručavanje novca: sportovi poput Američkog nogometa, ragbija, kriketa i hokeja su preko noći postali dostupni, skupa s primamljivim koeficijentima koji obećavaju zgoditak. Kladionice su se proširile do te mjere da neke od njih čak nude i Slots Online, rulet i slične zavrzlame. No, u svemu tome, zaboravili su uključiti najbrže rastući sport na svijetu, a to je naravno Esport.

Ako se Hrvat želi kladiti na Esport događaje, mora tražiti vrlo specifične stranice koje omogućavaju tako nešto. Ne može otići na stranicu jedne od naših ili stranih kladionica, a svakako ne može ušetati u jednu od njihovih poslovnica koje su na svakom kutu. Što se krije iza toga?

Vjerovali ili ne, naš stupanj tehnološke naprednosti nema previše veze s tim. Koliko god se i dalje trudili shvatiti koncept Esportsa, okupljanja uz FIFU, PES, Tekken i slične igre su, na našim područjima, popularna unazad dvadesetak godina. Zar netko stvarno misli da će domaći kladioničar biti privučen da stavi novac na kriket ili hokej naspram svjetskog turnira u FIFA-i? Naravno da neće. Ja ne znam pravila kriketa ili hokeja, a ne znate ih ni vi. No znate pravila FIFA-e, igrate ju od malih nogu, razbijate joysticke zbog promašenih penala i svakako bi vas prije interesiralo proučiti tko su najbolji FIFA timovi nego koliko zubiju ostane hokejašu nakon što mu pak uleti u usta.

Radi se o svjetskom fenomenu gdje Twin Spin outleti i kladionice jednostavno nisu dovoljno brzi što se tiče prilagođavanja trendovima. Unatoč nevjerojatnoj profitabilnosti industrije, oni koji nam nude opcije klađenja su i dalje zaglavili na klasičnim sportovima o kojima prosječna osoba ili ne zna previše ili ju ne zanima. Ta ista prosječna osoba, posebno ako je novije generacije, vjerojatno zna koji je užitak samljeti protivnika u video igri, posebno ako je taj protivnik naš prijatelj.

Iako je naša regija često optužena za nazadnost naspram ostatka Zapada, činjenica je da je ista nazadnost ili usporenost prisutna gotovo svugdje. Izuzev par kompanija koje akutno prate trendove i skaču na priliku da naprave nekakvu inovaciju u polju, ostali se očajno drže za stare koncepte i ideje koje polako, ali sigurno padaju u zaborav.

Esports je stvar već više od deset godina, i najbolji igrači u svakom žanrovu svo ovo vrijeme uspijevaju napraviti karijeru od svojih vještina, ako u međuvremenu ne padnu na glavu i zadobiju nekakvu ozljedu. Štoviše, prize poolovi za turnire u video igrama su se u zadnjih par godina vrtoglavo povećali. Dok bi najbolji igrači iz bilo kojeg žanra prije deset godina mogli voditi više nego respektabilnu egzistenciju uz pomoć miša i tipkovnice ili kontrolera, danas su ti igrači bogati. No, casinoi i kladionice kao da i dalje ne shvaćaju poruku.

Što je potrebno da se to promijeni, i da u lokalnoj kladionici napokon vidimo Esports kao jednu od ponuda? Naše skromno mišljenje je da betting industrija pati od sindroma ustaljenog menadžmenta. Zbog ogromne profitabilnosti kladionica i sličnih ustanova, njihovi vlasnici ne osjete pretjeranu potrebu za inovacijom. Veliki novac ionako pristiže, pa zašto išta mijenjati? Na sličan način razmišljaju ne samo domaći, već i gotovo svi strani biznisi. Dok god je profitabilno, nema potrebe previše mijenjati igraće polje. Rijetki su ti koji, unatoč povećim prihodima njihovog biznisa, osjete potrebu da konstantno inoviraju svoj sektor. I upravo te rijetke kompanije su one koje pređu iz milijunskih u milijardske, i iz milijardskih u trilijunske. U međuvremenu, kladionice i kasinoi su zadovoljni sa svojim standardnim ponudama i ne osjete potrebu za promjenom. Štoviše, da strane kladionice nisu počele konkurirati domaćima, Hrvati bi se vjerojatno i dalje mogli kladiti samo na nogomet i, ako su baš izbirljivi, košarku.

Teško je reći kad će promjena doći. Svakako je već trebala, jer je Esports svakim danom sve veći i veći. Milijunske nagrade su tu, milijunska publika također, kao i milijuni koji žele postati sljedeća Esports zvijezda su također tu. No gdje su koeficijenti?

Nedavno smo čitali kolumnu o tome kako su borilački sportovi na našim sportovima praktički nepostojeći izvan teške kategorije. Paralela između borilačkih sportova poput boksa, a posebno mješovitih borilačkih vještina (MMA) i Esportsa je izvrsna. Obje kategorije su tek nedavno ušle u mainstream i tek nedavno počele privlačiti mase. Dotična kolumna je asertirala kako nikog na našim prostorima ne zanimaju borbe izvan teške (heavyweight) kategorije. Razlozi za to su mnogi, no činjenica da konstantno produciramo teškaše svjetske klase je bitan razlog.

Domaće kladionice će tu i tamo ponuditi koeficijent za borbu Mioćića ili Hrgovića, no mogućnosti klađenja na niže klase su praktički nepostojeće. Strane kladionice konstantno nude koeficijente za sve relevantne borbe u boksu i MMA, no i dalje kompletno apstiniraju od Esportsa. Zašto? Dok je boks prilično popularan, MMA je i dalje tzv. fringe sport sa publikom od svega par milijuna. Od tih par milijuna, samo nekolicina zna imena boraca koji nisu Stipe Mioćić ili Conor McGregor, a još ih je manje spremno izdvojiti novac za klađenje na jednog od njih.

Za usporedbu, Esports publika je ogromna. Svaka od popularnih Esports igara ima desetke milijuna igrača, i većina tih igrača je upoznata s najboljim timovima, turnirima i nagradama. Svi ti igrači već bacaju novce na vizualne i, u nekim slučajevima, funkcionalne upgradeove za njihovu igru. Zar ti igrači ne bi bili željni, voljni i spremni tu i tamo staviti novac na njihov najdraži tim ili igrača kojeg idoliziraju, što radi užitka a što radi šanse da taj novac udvostruče?

Naravno da bi. Dakle, nismo sigurni po kojoj logici kladionice i kasinoi ne obraćaju pozornost na Esports, no nadajmo se da će se brzo osvijestiti ako žele zadržati svoje profite u svijetu u kojem Esports nezaustavljivo raste.

PodijeliShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on RedditEmail this to someone
O autoru
DroidBot